בית "להיוולד מחדש" - המרכז הישראלי לנשימה מודעת - טיפים לנשימה נכונה
טיפים לנשימה נכונה
1. למדו לשלוט בנשימה- שליטה בנשימה עוזרת לנו לשלוט בעצמנו ובבריאותנו.

2. נשמו נשימות מלאות- כשאנו נושמים נשימה מלאה אנו חיים, אנו יכולים לחוות את החיים במלואם, ללא בריחה מהקשיים שלנו והתמקדות בחסרונות שלנו.

3. זכרו, כשאנו לא נושמים אנו מתים, החיים מתחילים עם הנשימה הראשונה ונגמרים בנשימה האחרונה.

4. במהלך אימון כושר או מאמץ גופני חשוב לנשום נשימה נכונה בכדי לשפר את היכולות וביצוע התרגילים. יש לנו את הנטייה לעצור את הנשימה במאמץ ועצירה זו מגבילה את מרחב התנועה והופכת את התרגול לקשה יותר.

5. תהליך נשימה נכון מתחיל באף. חמצן נכנס דרך שני הנחיריים, כאשר הנחיר הימני הוא הצד הגברי המסמל חיים ברובד הפיזי ומחשבה אנליטית, והנחיר השמאלי הוא הצד הנשי המסמל אינטואיציה רוחניות וקסם. הנשימה הנכונה היא שילוב בין שני הנחיריים והוא מביא שלווה ,שקט,יציבות ומיקוד פנימה. 

6. עבודת נשימה עוזרת לריפוי,יציאה מתקיעויות, שחרור מחרדה, מתח, עצבות, מחלות וכל דבר שמרגיש לנו לא נכון. דרך הנשימה אנו יכולים להגיע לזרימה והרמוניה בחיי היומיום. 

7. אם נמלא את הגוף בחמצן כשאנו לחוצים/מתוחים לפני ארוע מרגש או פגישה חשובה נרגע ונוכל להגיע לתוצאות טובות יותר. המפתח להירגעות הוא נשימה נכונה. 

8. נשימה מודעת מביאה למודעות יציבה נכונה, כשנושמים נכון הגוף מיוצב כראוי. אי אפשר לקחת נשימה עמוקה עם גוף כפוף. 

9. בזמן כאב פיזי בגוף יש לעצום את העיניים, לראות את המקום הכואב בעיניי רוחנו ולנשום לתוכו נשימה מלאה, להרגיש איך אותו מקום כואב מתמלא חמצן נקי וטהור שמרפא את המקום ועם הנשיפה הכאב יוצא החוצה מהגוף. 

10. נשימה נכונה היא "נשימת בטן" , כך אנו צריכים לנשום ביומיום. נשימה זו מאפשרת לסרעפת לצנוח מטה ולריאות להתפשט לשטח גדול יותר. נשימה לא נכונה היא "נשימת חזה" (שהיא צורת הנשימה הנפוצה ביותר). 

11. נשמו נשימה עמוקה דרך האף ונפחו את הבטן, החזיקו כך את הנשימה למספר שניות ודמיינו באזור הטבור אור שמסתובב בצורת ספירלה , נשפו דרך הפה לאט את האוויר החוצה והכניסו את הבטן פנימה. 

12. נשמו נשימות עמוקות- "נשימות בטן", נשימות אלו יעזרו לשחרר את הבטן. כשהבטן אינה משוחררת והנשימה רדודה היא מגיעה רק עד החזה, אנו לא מקבלים מספיק אנרגיה, ובעקבות זאת אנו מרגישים חולשה / חוסר מוטיבציה כללית. נשימות עמוקות ישחררו את הבטן ויחזירו לנו אנרגיה והרגשת חיוניות. 

13. מומלץ בבוקר עוד לפני שאנו קמים מהמיטה, לקחת כמה נשימות עמוקות ולדמיין את החמצן עובר דרך כל הגוף מגיע ומדגדג את כפות הרגליים. הטבע מתעורר ליום חדש של נשימה, וכך גם אנחנו פותחים את הבוקר בנשימה עמוקה שתלווה אותנו לאורך כל היום. 

14. נשמו נשימות מלאות. נשימה מלאה היא נשימה איטית המתחילה בנשיפה עמוקה שמנקה את חלל הריאות (ככל שנרחיב את נפח הריאות, יכנס יותר אויר), ואז שאיפה עמוקה והוצאת הבטן לפנים (הסרעפת יורדת כלפי מטה), החזה מתרחב וכך גם הכתפיים, יש להשתהות ו "לשמור" על האוויר בפנים לכמה שניות ואז שוב נשיפה . יש לחזור על נשימה זו 2-3 פעמים ברציפות. 

15. אתם יכולים לשפר מאוד את הזיכרון שלכם בעזרת נשימה נכונה. כשאנו רגועים קצב גלי המוח שלנו מואט, ותהליך הזכירה עובד יותר בקלות. נשימה שטוחה ורדודה מעלה את המתח בגוף ומקשה על תהליך הזכירה. אנו מנסים לזכור/לשנן משהו ,נלחצים/מתוחים מהתהליך, מאיטים את קצב הנשימה ותהליך הזכירה הופך לקשה יותר. נשימות עמוקות- "נשימות בטן" ברגעים אלו יפחיתו את המתח וכך אנו נוכל לזכור יותר בקלות. בטווח הארוך נשפר את הזיכרון. 

16. עשו יוגה, ביוגה יש חשיבות גדולה לנשימה (פראנאימה), תרגילי הנשימה ביוגה נועדו לשלוט באנרגיית החיים, להעלות את האנרגיה ולשלוט בחלוקת האנרגיה בגוף. 

17. תצחקו צחוק מהבטן, כשאנו צוחקים אנו נושמים. הצחוק משחרר חומרים כימיים אשר חיוניים למוח, מרומם את מצב הרוח ומשחרר את הבטן. כשהצחוק פוסק אנו נושמים נשימות עמוקות ומלאות. 

18. במצבי מתח וחרדה, נשימה מלאה תעזור לגוף להגיע חזרה לרגיעה ולזרימה הטבעית של האנרגיה בגוף. תתחילו בשאיפת אוויר איטית ועמוקה דרך האף, החזיקו את האוויר לשנייה, ונשפו את האוויר לאט דרך הפה עד שאתם מרגישים שהריאות התרוקנו. חיזרו על פעולה זו שוב ושוב עד שתרגישו רגועים יותר. 


 
 
לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר גם בטלפון: 077-4566947  או בדוא"ל:  hanantali@gmail.com
עיצוב גרפי: סטודיו עדנה ריקלין