בית "להיוולד מחדש" - המרכז הישראלי לנשימה מודעת - סודות הנשימה - פרק 4
הסוד ה-4 של הנשימה:
הנשימה היא מפתח חשוב לחיים מאושרים
סודות הנשימה - פרק 4
בפרק זה אנו נדבר על אושר וכיצד נשימה יכולה להכניס לחיים שלנו מימד של אושר.
 
האם אתם מאושרים?
 
זוהי שאלה שקצת קשה לענות עליה היות ואושר, כמו שמחה, הוא דבר שבא והולך במהירות האור.
המחשבות שלנו משפיעות בכל רגע על ההרגשה שלנו – רגע אחד אנו מאושרים ורגע אחר אנו  סובלים.
האושר נוצר ממחשבות חיוביות אשר מפעילות רגשות חיוביים בגוף וסבל נוצר ממחשבות שליליותאשר מפעילות בגוף רגשות שליליים.
 
הדרך אל האושר מתחילה דרך המחשבות שלנו. עלינו ללמוד גם להפחית את זרם המחשבות ולהשקיט את השכל, וגם ללמוד להתמיר מחשבות שליליות לחיוביות.
 
נתחיל בהשקטת השכל:
כאשר הגוף שלנו מאוזן מבחינת אנרגיה, השכל שקט הרבה יותר, זרם המחשבות פוחת בצורה משמעותית ומאפשר לאושר לחדור אל הוויתינו.
בעולם המערבי בו אנו חיים קל לנו מאד לצאת מאיזון. לחצים בעבודה, תזונה לא נכונה, גוף שבקושי נמצא בתנועה, עודף גירויים חיצוניים, ונשימה רדודה ולא נכונה - כל אלה ועוד גורמים לגוף שלנו לצאת מאיזון.
 
מהו בעצם מצב של איזון אנרגטי?
הזכרנו בפרק הקודם את אנרגיית החיים אשר חודרת לגוף דרך הנשימה. במצב מאוזן, אותה אנרגיה מגיעה ללא הפרעה לכל מקום בגוף ולכל תא הכי קטן בגוף.
ניתן לראות זאת בצורה הטובה ביותר אצל תינוקות. היות וגופם של התינוקות נקי עדיין ממתחים, מפחדים וממחשבות טורדניות, הנשימה שלהם כמעט מושלמת, האנרגיה בגופם זורמת ללא הפרעה והם רוב הזמן שמחים ומאושרים.
אצל אדם בוגר אשר הספיק לחוות אינספור חוויות שליליות אשר סגרו את הנשימה שלו ויצרו בגופו משקעים וחסימות שונות, האנרגיה לא מגיעה לכל מקום בגופו, ונוצר חוסר איזון אשר משפיע על תפקוד הגוף שלו, על ההרגשה הכללית שלו ועל המחשבות שלו.
 
כיצד נוכל להביא את הגוף שלנו למצב של איזון?
יש לכך דרכים רבות וטובות לכך: פעילויות גופניות שונות כגון ריצה או שחיה, יוגה, טאי צ'י, פעילות אירובית ועוד...
 
אחת הדרכים המופלאות ביותר דרכם ניתן להגיע לאיזון כמעט מושלם של הגוף היא  טכניקת הריברסינג – נשימה מודעת. רק לאחר שמתנסים בטכניקה בפעם הראשונה או השנייה, מבינים כמה מדהימה התחושה של גוף מאוזן אנרגטית.
 
בבית, על מנת להגיע לאיזון אנרגטי בגוף, אתם יכולים להיעזר בטכניקה פשוטה של נשימה מחוברת (ללא הפסקה בין שאיפה לנשיפה):
 
טכניקת נשימה מחוברת
ניתן לתרגל את הטכניקה גם בישיבה וגם בעמידה. בשבועות הראשונים יש לתרגל אותה רק בשכיבה.
התועלות של הטכניקה רבות: היא מאזנת את הגוף מבחינה אנרגטית, ממריצה ומנקה את הגוף מרעלים, תורמת רבות לבריאותו של הגוף וחיזוקו, מביאה לשקט ובסופו של דבר לאושר.
 
מהלך התרגיל:
  1. שיכבו על הגב ללא כרית (רצוי על מזרן נוח). נשמו רגיל והרפו את כל הגוף.
  2. כעת התחילו לנשום מהאף, באיטיות רבה ובאופן רציף, כאשר גם השאיפה מתבצעת מהאף  וגם הנשיפה, ואין הפסקה ביניהם (נשימה מחוברת).
  3. בזמן השאיפה נפחו את הבטן ובזמן הנשיפה הוציאו את האוויר ללא מאמץ והרפו את שרירי  הבטן.
  4. המשיכו לנשום כך במשך 10 דקות בערך, כאשר אתם יכולים להעלות את קצב הנשימה  בהדרגתיות.
 הדגש בתהליך הוא לנשום באיטיות  ובהדרגה להעלות את קצב הנשימה.
 בפעמים הראשונות של התרגול, יש אפשרות שתרגישו תופעות שונות בגוף – זה יכול להיות סחרחורת, או הרגשה של זרימה נעימה של אנרגיה, או רגשות שונים שיכולים לעלות אל פני השטח.
אם התחושה לא נעימה, האטו את קצב הנשימה.
המטרה כאן היא ליהנות מכל רגע !
ואם משהו מציק לכם או מפחיד אתכם, האטו שוב את הקצב, הרגישו שכל הגוף מתמלא באור והמשיכו לנשום. אם עדיין אתם לא מרגישים בנוח, אתם יכולים לסיים את התהליך ולחזור אליו ביום אחר.
אם תבצעו את הטכניקה פעם ביום התועלות יהיו מרביות.
 
וכיצד ניתן להתמיר מחשבות שליליות לחיוביות?
בתחילת הפרק הזכרנו שמחשבה שלילית מייצרת רגש שלילי אשר גורם לשינוי כימי בגוף וגורם לנו להרגיש רע. הבעיה עם מחשבות היא שהן נוטות לייצר עוד מאותו הסוג – כלומר, אם יש לכם מחשבה שלילית ואתם מזדהים איתה, היא בדרך כלל תגרור מחשבות נוספות מאותו הסוג.
לדוגמא: אם יש לכם מחשבה של פחד, אותה מחשבה תגרור עוד מחשבות על פחד, ומכאן ועד הרגשה של פחד בכל הגוף הדרך מאד קצרה...
 
המטרה שלנו היא לזהות את המחשבה השלילית הראשונה שעולה ומיד אחריה לשתול כמה מחשבות חיוביות אשר נוגדות לחלוטין את אותה מחשבה שלילית. כאשר אנו עושים זאת אנו שוברים את רצף המחשבות השליליות שהיו אמורות להופיע, והמחשבות החיוביות שהחדרנו במקום זאת יגרמו לרגשות חיוביים ולתחושה נעימה בגוף – ואז אנו בהדרגה שוב חוזרים לתחושת האושר.
 
טכניקה נוספת אשר יכולה למלא אתכם באושר ובאהבה היא נשימת אושר:
 
נשימת אושר
  1. שבו בנוחות כאשר עמוד השידרה ישר או עימדו זקוף.
  2. עיצמו את העיניים, הרגיעו את הגוף וקחו כמה נשימות עמוקות מהאף.
  3. דמיינו כעת שמפל של אור שוטף את הגוף שלכם מלמעלה למטה, כאשר אתם יכולים להיעזר בנשימה על מנת לדמיין את הגוף כולו נשטף באור.  ראו את האור מגיע לכפות  הרגליים ומשם נכנס לתוך האדמה.
  4. כעת קחו כמה נשימות עמוקות, ובכל שאיפה דמיינו שאתם מכניסים אושר אל תוך הגוף  (ניתן לראות ממש את המילה "אושר" נכנסת דרך הראש וממלאה בכל הגוף).
  5. חישבו לרגע על כל הדברים אשר יגרמו לכם להיות יותר מאושרים בחיים ועם כל שאיפה,  דמיינו שהם נכנסים אל גופכם וממלאים אותו.
  6. אתם יכולים לחזור על חלקים 3-5 כמה פעמים שאתם רוצים.
  7. חיזרו לנשימה רגילה.
אז עד לפרק הבא - הכניסו יותר אושר ושמחה לחייכם דרך הנשימה. זה יפתיע אתכם עד כמה זה פשוט!
 
אוהבים,
 
טלי וחנן זהר



רוצה להזמין חבר למדריך החינמי?
באפשרותך לשתף חבר ולשלוח לו מידע על המדריך החינמי "סודות הנשימה לחיים בריאים ומאושרים".
אנו נשלח לו מייל בודד עם הזמנה להצטרף למדריך.
המלצה לחבר מתבצעת דרך הקישור:
http://www.rebirthing.co.il/add_friend.html




רוצה לדעת עוד על נשימה?
טכניקת הנשימה היעילה ביותר והחוויתית ביותר היא הנשימה המודעת (הריברסינג).
אנו מזמינים אותך לאחת מהסדנאות שלנו בנשימה מודעת אשר מתקיימות בתל אביב. הארועים הקרובים שלנו מופיעים בקישור:
http://www.rebirthing.co.il

 

 
לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר גם בטלפון: 077-4566947  או בדוא"ל:  hanantali@gmail.com
עיצוב גרפי: סטודיו עדנה ריקלין