בית "להיוולד מחדש" - המרכז הישראלי לנשימה מודעת - ליצור הרמוניה בחיים דרך איזון בין 2 חלקי המוח
תרגיל נשימה ליצירת איזון והרמוניה
בין 2 חלקי המוח 
  המדריך - "המפתחות הסודיים של הנשימה לחיים טובים"
  מפתח 13

אנשים רבים חווים את החיים דרך ראיה חסרה ומוגבלת של המציאות - מצב זה יכול להיווצר בשל חוסר איזון בין 2 חלקי המוח (המיספרות). בדרך כלל, אנו לא מודעים לזה עד אשר אנחנו מתחילים לאזן בין ההמיספרות ומגלים עולם חדש של חוויות.
חוסר איזון כזה יכול ליצור בעיה של דומיננטיות יתר של אחת ההמיספרות ואז נוצר מצב שאנשים חיים רק ממקום שכלי וליניארי (המיספרה שמאלית דומיננטית) או שיש אנשים שבורחים כל הזמן לדמיון ולעולם הפנימי
(המיספרה ימנית דומיננטית).
כמובן ששני חלקי המוח חשובים וכאשר נוצרת תקשורת עצבית תקינה בין 2 ההמיספרות נוצרת הרמוניה פיזית ורגשית.


כאשר הן מתקשרות יותר ביניהן אנחנו הופכים להיות קשובים יותר, מקבלים יותר את עצמנו ואת הסביבה ואמפתיים יותר.
קל לנו יותר להשתחרר מדפוסי חשיבה והתנהגות מקובעים ואנו פתוחים יותר לשינוי.


דרך תרגיל נשימה פשוט דרך האף נוכל ליצור איזון מחודש בין 2 חלקי המוח ולחיות את חיינו מתוך יותר שלמות והרמוניה. מצוקות נפשיות שונות יעלמו ונרגיש יותר אנרגיה וחיוניות כללית.
בנוסף, תרגיל הנשימה יוביל אותנו לרגיעה כללית ושקט מחשבתי - זאת אחת הסיבות שהוא מצוין לפני השינה או בזמן נדודי שינה.

 

הנה, כך תוכלו לתרגל זאת בקלות מידי יום
 

1. שבו בישיבה מזרחית כאשר הגב ישר וזקוף (השענו על קיר או על כרית אם זה נחוץ) והרפו את הראש. היד השמאלית נינוחה ויושבת ברכות על הברך.


2. עצמו את העיניים, קחו 2 נשימות עמוקות דרך האף והרפו את כל הגוף.
3. סיגרו את הנחיר הימני של האף עם אגודל יד ימין כמו בתמונה:

6. ואז מחליפים שוב אצבעות, סוגרים באגודל ימין את נחיר ימין ומוציאים את האוויר דרך נחיר שמאל.
* כאן סיימנו בעצם מחזור אחד של נשימה *
כעת יש לחזור על שלבים 4-6 ולעשות כמה מחזורים שתרצו. רצוי לנשום כך לפחות 5 דקות להשגת אפקט משמעותי של איזון בין ההמיספרות.
רצוי לתרגל תהליך זה מידי יום ולהכניס יותר הרמוניה ורגיעה לחיים.
תרגיל הנשימה יביא אותנו עם הזמן גם ל -


* זיכרון חד יותר
* יכולת גבוהה לפיתרון בעיות והתמודדות עם קשיים
* מניעת חרדות ומצבי לחץ.
* הנאה מוגברת מההווה - מהכאן ועכשיו :-)


בהצלחה!
נתראה מחר בבוקר עם מפתח 14

באהבה,
טלי וחנן


 

הזדמנות של פעם בשנה...

קורסי הכשרת המטפלים בריברסינג - נשימה מודעת
מתחילים ממש בקרוב ב-13 ו-14 בנובמבר.

בקורסי ההכשרה גם עוברים תהליך עוצמתי של 26 מפגשים שבועיים,
גם לומדים לטפל בכל אחד ולעזור לאחרים להיות מאושרים
וגם לומדים איך להכניס את הנשימה לשגרה, על מנת
שכל יום שלך יתחיל בשיא באנרגיה ועם שמחה פנימית
שתלווה אותך כל היום :-)
כל הפרטים על קורסי ההכשרה בקישור כאן

4. קחו שאיפה עמוקה ואיטית דרך הנחיר השמאלי. נסו שהשאיפה תגיע לסרעפת ותנפח את הבטן.

5. לאחר השאיפה, סגרו את הנחיר השמאלי עם האצבע המורה או עם הזרת ופתחו את הנחיר הימני. הוציאו את האוויר דרך נחיר ימין. כעת, קחו שוב שאיפה עמוקה ואיטית דרך נחיר ימין.
 
לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר גם בטלפון: 077-4566947  או בדוא"ל:  hanantali@gmail.com
עיצוב גרפי: סטודיו עדנה ריקלין